• MO15-2 FC Eindhoven av neemt deel aan internationaal toernooi in Hattem
  • Tijdens afgelopen hemelvaartssweekend heeft onze MO15-2 deelgenomen aan het meerdaagse internationale toernooi in Hattem.

We vertrokken op Hemelvaartsdag richting Hattem met 16 meiden en 6 begeleiders.
    Op summer camp Heino aangekomen installeerden we ons in een huisje en werd een balletje getrapt op het immense veld voor ons huisje. Als snel bleek dat het hele park bezet was door voetbalteams die ook meededen. Dat waren dus zo’n 1000 kinderen variërend van 11 tot 18 zowel jongens als meiden. Er deden teams mee uit Denemarken, Duitsland, Frankrijk, België en Nederland. Het veld stond dan ook helemaal vol met kinderen die aan het voetballen waren, allemaal door elkaar heen.

Op vrijdag moesten we vroeg op om te ontbijten en richting Hattem te gaan voor onze eerste wedstrijden. We hebben die dag 4 wedstrijden gespeeld tegen 3 verschillende nationaliteiten. We begonnen tegen een ploeg uit Duisburg. Dit team was een beetje onder de indruk van ons en al snel stonden we met 2-0 voor. De 2de helft van de wedstrijd kwamen de Duitse dames wat beter in de wedstrijd en maakten ze vlak voor tijd 2-1. Gelukkig wisten wij eerder de 3-1 te maken en zat de wedstrijd in de knip. Uitstekende start. Vervolgens moesten we tegen een team uit Amsterdam dat normaliter hoofdklasse speelt en dat was helaas te merken. Ze waren een maatje te groot en de wedstrijd werd dik (0-5) verloren. De 3de wedstrijd mochten we weer tegen een Duits team en hoewel zij favoriet waren gaven we uitstekend partij. Helaas kwamen ze door een arbitraire dwaling fortuinlijk op 1-0 voor. We deden een tandje bij en hadden enkele reuze kansen op 1-1. Helaas vielen die niet en de aloude voetbalwet die zegt dat als jij niet scoort doet de tegenstander het wel kwam boven. Zij scoorden in de laatste minuut nog 2-0 en dus ging ook deze partij verloren. We waren met z’n allen teleurgesteld maar ook trots want we hadden veel beter partij gegeven dan verwacht. De laatste wedstrijd van vrijdag was tegen een Frans team. Het was al snel duidelijk dat onze dames veel hadden gegeven tijdens wedstrijd 3 want de pijntjes kwamen naar boven. Gelukkig kwamen we op 1-0 en konden we rustig aan doen. Het bleef lang spannend, maar deze keer maakten wij kort voor tijd de 2-0 en zat ook deze in de knip. Op weg terug naar onze slaapplaats was het heel stil in de auto. De dames zaten er goed doorheen. Eenmaal aangekomen op het park was dat na een douche, wat eten en drinken toch weer snel over en maakte iedereen er een gezellige 2de nacht van.

Op zaterdag moesten we weer om 7u op en dat viel nog zwaarder als de dag ervoor, maar de meiden hadden er ook veel zin in. We konden nog 3de worden en dan winnen we een beker, dus de moeite waard.

Aangekomen op het wedstrijd terrein moesten we eerst nog een poulewedstrijd tegen een lokaal team. Dit team had een uitstekende voorhoede en onze verdediging had de handen vol aan deze dames, maar wist met goed samenwerken overeind te blijven. De wedstrijd bleef superlang spannend met kansen aan beide kanten. Een paar minuten voor tijd kreeg Lonneke de bal voor haar chocoladebeen, maar schoot m toch prachtig in de kruising. Daarmee was onze plek in de strijd voor plek 3 veilig gesteld.

De laatste wedstrijd van het toernooi was dus om plek 3 tegen het team uit Duisburg waar al eerder tegen hadden gespeeld. De Duitse meiden kwamen duidelijk gemotiveerd aan de aftrap. Ze waren niet van plan om nogmaals met 3-1 over de knie te gaan en gooiden er flink wat fysiek in. Het werd een spannende pot die we uiteindelijk toch met 2-0 wonnen. De derde plek en de beker waren binnen. Er waren een aantal ouders helemaal naar Hattem komen rijden om deze wedstrijd te kijken en dat verhoogde de feestvreugde alleen nog maar meer.
    Na de prijsuitreiking gingen we moe maar zeer voldaan richting het summer camp voor de laatste nacht. We sloten af met een BBQ en de meiden hebben in de bioscoop van het camp met vele andere kids en begeleiders de champions league finale  gekeken.

Zondag ochtend met z’n allen richting FCE.
    Prachtig toernooi, volgend jaar voor herhaling vatbaar maar dan ook nog in het buitenland (als het aan ons ligt😜)

Groet namens de trainers van MO15-2
    Peer